اخبار هنری

: یک خانم وکیل فرانسوی از سوی دولت ایران علیه فیلم آرگو شکایت می کند

isable-cotant-pier_image2

گفتگو

1 پاسخ به ‘: یک خانم وکیل فرانسوی از سوی دولت ایران علیه فیلم آرگو شکایت می کند

  1. یک خانم وکیل فرانسوی از سوی دولت ایران علیه فیلم آرگو شکایت می کند
    فیلم هائی که این وکیل فرانسوی می خواهد علیه اشان مدارکی تهیه کند عبارتند از «بدون دخترم هرگز» ، «سیصد» ، «کشتی گیر» ،»باورنکردنی» و سرانجام فیلم پر سر و صدای «آرگو» که اخیراً به دریافت اسکار نائل آمد و توسط کمپانی برادران وارنر تهیه شده است.»ایزابل کوتان پییر» وکیل فرانسوی که هم اکنون در تهران بسر می برد در تدارک تشکیل پرونده ای به نفع جمهوری اسلامی علیه کمپانی سازنده فیلم آرگو است که اخیراً به دریافت جایزه اسکار مفتخر شد.
    این وکیل فرانسوی صبح امروز به خبر نگار خبرگزاری فرانسه گفت که در پی یافتن ابزار قانونی مناسب بقصد جلوگیری کردن از تولید فیلم های آمریکائی است که می خواهند رژیم ایران را به زیر سئوال ببرند.
    او به دعوت مسئولان وزارت ارشاد به تهران سفر کرده است تا شاید بتواند با استفاده از ابزار حقوقی، تولیدات سینمائی «ضد ایرانی» را متوقف سازد.
    فیلم هائی که وی می خواهد علیه اشان مدارکی تهیه کند عبارتند از «بدون دخترم هرگز» ، «سیصد» ، «کشتی گیر» ،»باورنکردنی» و سرانجام فیلم پر سر و صدای «آرگو» که اخیراً به دریافت اسکار نائل آمد و توسط کمپانی برادران وارنر تهیه شده است.
    وکیل دولت ایران می گوید آرگو نوعی جعل تاریخ در فیلمی است که مدعی شده است بر اسناد تازه منتشر شده دولت آمریکا متکی است. او گفت که تولیدکنندگان این فیلم به دولت و مردم ایران توهین کرده و به شرافت آنها لطمه زده اند. او البته اعتراف کرد که تنها بخشی از این فیلم را دیده است و نه تمام آن را !
    خانم کوتان پییر امیدوار است که این پرونده را پس از تکمیل مدارک لازم در مقابل یک دادگاه فرانسوی مطرح کرده و با استفاده از ماده قانونی 1382 قانون مدنی این کشور، خواهان پرداخت خسارت گردد. بعقیده او قوانین سویس نیز افترا به یک دولت خارجی را قابل تنبیه می دانند.
    وکیل دولت ایران می گوید یا این فیلم یک مستند است که باید با واقعیت ها منطبق باشد و یا یک فیلم تخیلی است که در این صورت نباید ادعا کند که سوژه آن بر اسناد تازه منتشر شده دولت آمریکا تکیه دارد. بعقیده او این ادعا به داستان اعتباری می دهد که شایسته آن نیست.
    به گزارش خبرگزاری فرانسه دولت ایران خیال ندارد جلوی نمایش این فیلم را بگیرد بلکه می کوشد تولید کنندگان را وا دارد که بر آفیش های این فیلم جمله ای بنویسند که این فیلم با واقعیت انطباق ندارد.
    خانم ایزابل کوتان پییر در واقع شریک زندگی «کارلوس» تروریست معروف فلسطینی است که در زندان های فرانسه محبوس است. او سال گذشته وکالت پدر یک تروریست دیگر فرانسوی بنام «محمد مراح» را که در جریان درگیری توسط پلیس کشته شد، بعهده گرفت.
    دولت ایران فیلم آرگو را یک فیلم با اهداف سیاسی توصیف می کند و کارگردان آن «بن افلک» را متهم می کند که صحنه های دروغینی آفریده و به برخی وقایع ابعاد غیر واقعی و نامتناسب بخشیده است.

    Posted by - | مارس 14, 2013, 3:51 ق.ظ.

دیدگاه خود را بنویسید

بایگانی

آدرس ایمیل خود را در کادر زیر وارد کرده و بر روی دکمه Submit کلیک کنید.

به 261 مشترک دیگر بپیوندید
wordpress stats plugin