م. راهی (اشعار), آثار برگزیده

از بهار من (م. راهی)

من باغ صدهزار شکوفه شکفته در دلم
من طرح صدهزار ترانه تنیده خاطرم
هر لحظه ذهن شاعرانه من
در کار طرح تصاویر دیگریست
هی نقش تازه می زند اما
باز در حال کشف مضامین بهتریست
احساس می کنم
یاس خزنده ای، با پیچ و تاب
می خزد از ساقه های من
اشباعم از شراب
شراب می چکد
از شاخه های من.
من سر عشق
این جاودانه ترین سحر را
گشوده ام
من شعر عشق
این ساحرانه ترین شعر را سروده ام
ببین چگونه بر می دمد از فرق قامتم
دیهیم پر تلالو آگاهی و امید
ببین چگونه می شود از شرق پیکرم
خورشید تن طلایی آزادگی پدید
من عهد بسته ام
با خزه، گلسنگ، سبزینه، با گیاه
من عهد بسته ام
با سپیده
که محو می کند آخر شب سیاه
پیمان عاشقانه ای
به میان من و شکفتن است
پیوند جاودانه ای
به میان من و
هر چه نشانی ز رستن است.
من سلام می کنم
به باغ و به باغچه ، به جالیز و کشته زار
من سلام می کنم
به جو، به برکه، به کاریز و چشمه سار
سلام من به کوه و به تپه، به صحرای روستا
سلام من به نوای دل انگیز سرنای روستا
من هماواز جوی کوچک و شادم
که برق می زند و تند می دود
از کنار کوه
من هماهنگ رقص و نغمه بادم
که چرخ می زند و تیز می رود
از شیار کوه
من لمس می کنم
گرمای زیر بال پرستوی از ره رسیده را
بر روی صورتم
من درک می کنم
تنهایی بنفشه تازه دمیده را
از عمق فطرتم
این بره ها و صدای زنگوله زنگشان
با من صمیمی اند
با من این گرگ ها و توله های شجاع و زرنگشان
دوستان قدیمی اند
من آشنای قدیمم
با کوه و دره و پرتگاه تنگ و ژرف
با رعد و برق و بارش باران
تگرگ و برف
من در میان قوس و قزح
صدها هزار ذرات آب رنگی و سرد را
دیده ام
همدست آفتاب
بر قلب آسمان
من طیف سبز
طیف های آبی و قرمز
بنفش و زرد را
کشیده ام
راه رفته ام از روی مرز مزرعه ای
که مرز بارش برف و آفتاب بود
در انتهای راه
یک نیمه ام سپید پوش و نیم دیگر من
زرد تابش گرم آفتاب بود.
من از چاله های کوچک قله کفی آب خورده ام
آویخته ام از شانه های محکم قله
دمی تاب خورده ام.
من از کمرکش کوه ها
با حزم و احتیاط
آری گذشته ام
و در کناره رودها
با شور و اشتیاق
گاهی نشسته ام
همخواب بلبل و کبک و قمری و قناری
غنوده ام
همخوان لاله
سرود سرخ رهایی سروده ام…
در این بهار شکوفا
به یاد روی نگار
راهی بگو به گلستان
منم همیشه بهار!
م. راهی ، 2 فروردین 69 – سلول انفرادی…

گفت‌و‌گو‌ها

هنوز دیدگاهی داده نشده است.

دیدگاه خود را بنویسید

برترین نوشته‌ها و صفحه‌ها

بایگانی

آدرس ایمیل خود را در کادر زیر وارد کرده و بر روی دکمه Submit کلیک کنید.

به 261 مشترک دیگر بپیوندید

wordpress stats plugin
