م. راهی (اشعار), آثار برگزیده

از زبان آینه، بستر دریا (م. راهی)

زین پس، من با زبان سنگ، با تو سخن خواهم گفت…

همه چیز از تو می گذرد

حتی نور،

تویی که زبان روشن آفتاب را

نمی فهمی.

بیچاره آفتاب

که آینه ایت می پنداشت

و دسته دسته شعاع پیکر سوزان خویش را

به اعتماد سینه تو سپرده بود،

تویی که شوق آینه ها را

به انعکاس آفتاب نمی دانی.

روزی که این نقاب را بر دارند

در پشت این جدار

بیگمان

اجساد بیشمار ذرات نور را

خواهم دید.

همه چیز از تو می گذرد،

حتی آب

تویی که سرود جاری رود را

نمی فهمی.

بیچاره رود

که بستریت می پنداشت

و ذره ذره پیکر مجروح خویش را

به اعتماد سینه تو سپرده بود،

تویی که حسرت آب و رود را

به التیام پیکر مجروح و خسته اش نمی دانی.

روزی که ذرات آب را بشمارند

من به سینه مردابی تو بیگمان

پیکر مدفون بیشمار ذرات آب را

خواهم دید.

(و بدینسان رود

خسته ولی خروشان و خشمناک

از کنار تو در گذراست).

نه نور می گذرد از من و نه آفتاب،

من زبان نور را می دانم

آیینه ام

که در نیایش هر روزه ام به پیشگاه آفتاب

تمامی ذرات نور را

به سینه مشتاق آینه ها

باز

می تابانم.

ببین کهکشان مرا

که چه خورشید باران است!

نه رود می گذرد از من و نه آب.

من زبان رود را می دانم،

گواهم این سرود شبانه من

که هماواز رود می خوانم.

اگر بخواهد رود،

این سینه ام

که بستریست برایش

به وسعت سرتاسر زمین.

زین پس

من با زبان سنگ

با تو سخن خواهم گفت،

تویی که جز زبان الکن سنگ را

نمی فهمی.

م. راهی- 12 آذر 68 – سلول انفرادی…

گفت‌و‌گو‌ها

هنوز دیدگاهی داده نشده است.

دیدگاه خود را بنویسید

برترین نوشته‌ها و صفحه‌ها

بایگانی

آدرس ایمیل خود را در کادر زیر وارد کرده و بر روی دکمه Submit کلیک کنید.

به 261 مشترک دیگر بپیوندید

wordpress stats plugin
