دیگر شاعران

بامن بیا (سینا دشتی)

با من قدم بزن
بر جزیره ى جنون
تا برتر ز هر فسانه اى
سوراخ شود پردگان چشم
از خار واقعیت و
ژرفاى ژاِژ خو کرده به خون.
با من بیا تا نشان دهم
دار نگون بخت قالى سیاه
قرمز ز خون انگشت کودکى
اکنون خشک ز خاک گور مادرى
با من بیا
تا بشنوى
درد فریاد همخوابگى ز فقر
درد فروش جان
درد حراج تن.
با من قدم گذار به جزیره جنون
حکم و امر و نان و ذهنشان
از سر تا به پا
خون ، خون ، سرمست ز خون.
با من قدم گذار
تا نشان دهم
ده صد سرو سوخته در باغ خاوران
زیارتگه پیر زن و دلخسته مرد پیر
نام جوان خود را
با گلبرگ مچاله از اب دیدگان
بر سینه سنگ کوچکى
سنجاق کرده اند
با من بیا به زیارت این سراى سترون  سیاه
تنها کلام صدق شان ، ریا
در هر لحظه از روز ، فریاد میکنند
حراج و فروش ارزاِن  کلیه ز اندام زنده ها.
با من بیا
ببین کاخ هاى معلق
بر بام خود پرستى معبد جنون
پندار هاى تنیده به مالیخولیاى نا میرایی فراتر از مکان ،
آزاد ز زنجیر عقل
و
وزنه ى زمان
در تار ابریشمى بافته از خود فریبى
خود خواسته حبس
منکر به نقش و سهم خود در ترازوى ترس
با من بیا به جزیره ى جنون
انجا که در هر طلوع
باید برید حنجره ى ساقى سحر
باید به دار زد گردن یار صبحدم
با من بیا به جزیره ى جنون
تا له نشده هر دست و تن
تا خرد نگشته هر زاویه ى اندیشیدن به عشق
تا نرفته ز دست
یک امید به فرجام بهترى از
این جنون تیره ى
بى حد و مرز
با من بیا
شاید که یافتیم
یک لانه ى سالم از براى توکیا
یک تخم لاله
وبک جرعه نور
شاید که یافتیم
یک دل با امید
یک سر با صفا
یک پا  به   راه
با من بیا
سفر مکن از این تالاب پر لجن
یک جا ، در زیر نا ممکن ترین دم
نشسته یک ناهید و میزند
با سحر جادویی خودش
لبخند مهر
یک جا در این شب جنون
باید که یافت
ستاره ى شعور و شور عاشقى
باید که گرفت
دست یک نفر
فارغ ز خنجر و ترس خنجرى
باید که یافت
ان رمز با شکوه
ان کلام یگانگى
باید که دل سپرد به امید یک انتهاى خوب
واضح و برتر ، فراتر ز
خاکستر یک بیم بی جهت
بی دلیل
بی هدف
باید سفر کرد تا مغز و ریشه ى جنون
تا رسید به ایقان براى
یک جهش
یک جست ز قعر چاه خود فریبی
تنها بس است نگاه به خورشید داشتن
و خواستن
یک ارزوى پاک
دیگر بس است جنون
دیگر بس است جنون.

گفت‌و‌گو‌ها

هنوز دیدگاهی داده نشده است.

دیدگاه خود را بنویسید

برترین نوشته‌ها و صفحه‌ها

بایگانی

آدرس ایمیل خود را در کادر زیر وارد کرده و بر روی دکمه Submit کلیک کنید.

به 261 مشترک دیگر بپیوندید

wordpress stats plugin
